Oeps !!
nicky-paniek-300x300

Grote kans dat deze deal niet meer beschikbaar is.

Bekijk actuele Deals

of Check hem toch

Verrassingsreis naar… Bordeaux, TicketSpy ontdekt!

De trend van dit moment, verrassingsreis. Je boekt een reis, maar de bestemming weet je niet. Het enige dat je weet is dat het in Europa is, je er 3 dagen bent en je ticket en hotel zijn inbegrepen. TicketSpy Sylvana en Maaike hebben een verrassingsreis gemaakt met Verrassingstickets.nl naar Bordeaux. Benieuwd hoe zo’n reis eruit ziet, lees hier het verhaal hoe wij het hebben meegemaakt.

Veel wijn en lekker eten in Bordeaux!

Een paar maanden waren we al aan het wachten; maar nu was het toch echt zo ver. De verrassingsreis waar we al zolang naar uitkeken stond voor de deur! Per mail kregen we de bestemming, maar kijken durfden we niet. Het moest en zal een verrassing blijven, maar 1 week voordat we weggingen was het zover. Tijd om te kijken waar we naartoe gingen, Bordeaux!

Om ons te laten verbazen door de mooie stad Bordeaux hebben we besloten niets op te zoeken over de stad. Handelen in de stad en we lieten het over ons heen gaan wat je er allemaal kunt doen. Vroeg in de morgen zijn we dan vertrokken. Na wat zoeken vonden we de bus naar het centrum, en na 45 min rijden besloten we maar uit te stappen bij Palais de Justice, omdat dat wel klonk alsof het in het centrum zou liggen. Gelukkig hadden we gelijk en waren we in het centrum van Bordeaux beland. En het zag er erg leuk uit! Snel zochten we een plekje uit om te ontbijten.

Tijdens het ontbijt hadden we uitzicht op een bruiloft die zich bij de kerk tegenover ons afspeelde, en er kwam af en toe een fanfare voorbij. Genoeg entertainment dus. Na een heerlijk ontbijt besloten we te voet ons hotel te gaan zoeken. Met een klein kaartje en onze navigatie skills gingen we op pad. Dat bleek een iets langere wandeltocht dan we dachten. Maar uiteindelijk waren we dan in ons hotel. Nadat we onze spullen in het hotel hebben achtergelaten, is het tijd om de stad te ontdekken!

We liepen rond door het centrum, bekeken wat bezienswaardigheden en winkelden erop los. Heerlijk! Nadat we ook even de terrasjes hadden uitgetest besloten we om naar het hotel te gaan om ons even op te frissen voor het avondeten. Weer in het centrum beland was het erg moeilijk om een restaurant te kiezen; er was zoveel keus! En de een zag er nog beter uit dan de ander. Uiteindelijk hadden we er eentje gekozen en smulden we van slakken, biefstuk en heerlijke wijn. Na het eten besloten we het nachtleven van Bordeaux te ontdekken. Een hele hoop wijn en een paar cocktails later stonden we te dansen in een club. Al met al een erg geslaagde eerste dag in Bordeaux!

Dag 2

Na lekker een beetje uitgeslapen te hebben, gingen we opzoek naar een plek om te ontbijten. Al snel kwamen we bij een tentje dat stamp vol zat. Een goed teken dachten we, dus besloten we daar te gaan eten. En het was werkelijk heerlijk! Koffie, vers fruitsap, chocolade boordjes, croissants, verse baguette met heerlijke jam, ei en vers fruit. Super lekker en uitgebreid ontbeten dus. Toen we propvol zaten en wegliepen, bleek de rij voor de deur alleen nog maar langer te zijn geworden! Wat een geluk dat er net een tafeltje vrij was toen wij aankwamen.

Omdat het zondag was, waren de meeste winkels gesloten. Er was wel een markt aan de haven, waar we even gingen kijken. Veel kaas, wijn, vis en andere lekkere dingen werden daar verkocht. Maar aangezien we net gegeten hadden liepen we er snel overheen. Daarna besloten we even te gaan kijken in het park van Bordeaux, een groot groen park waar veel mensen heen gaan om te genieten van hun zondag middag.

Nadat wij ook genoten hadden van het park, besloten we om even te gaan kijken in een wijnhuis. Helaas was het geen wijnhuis, maar leuk was het zeker wel! Na veel goede flessen wijn te zien, was het hoogtijd om de wijn te proberen. Zoals de Fransen goed kunnen, kaasplank met heerlijke rode wijn! Daarna liepen we nog wat rond door het centrum, waar ondanks dat het zondag was, nog genoeg te zien viel. Bordeaux heeft veel historie en de architectuur is adembenemend. Elke dag is er genoeg te zien en je kunt veel lopen, doordat de highlights dichtbij elkaar liggen.

De laatste avond is aangebroken en het is etenstijd. De zoektocht is begonnen en we hebben gekozen voor een ‘plateau-fruits-du-mer’ een gerecht dat aan te raden is, Bordeaux staat bekend om de vis en wijn. Met bijzondere bestek was het tijd om de visplaat te proberen. De grote schaal lag vol met krabben, oesters, zeeslakken, garnalen en nog veel meer lagen er op het plateau. Als bestek hebben we ‘chirurgische’ instrumenten gekregen, deze kwamen uiteindelijk toch nog van pas.

SAMSUNG CSC

All met all is de hele verrassingsreis een groot succes geweest. We hebben heel erg genoten van de stad, het hotel en de ticket. De hele verrassingsreis is goed geregeld en het leuke om niet te weten waar je naartoe gaat is heel bijzonder. Of je nu naar Bordeaux, Praag, Krakau, Budapest of Barcelona gaat, het idee om voor €99 een reis te kopen en niet weten waar je naartoe gaat is fantastisch! Wij hebben genoten van Bordeaux, het eten, de stad en natuurlijk de wijn. Voor de rest probeer het uit, het wordt een reis om niet snel te vergeten.

Je kunt nu ook nog meedoen met de win actie!