Tickets wegens ‘succes’ verlengd!?
Ticketdeals gevonden door TicketSpy Max (Amsterdam)
Wie kent ze niet, de kreten waarmee met name de organisatoren van concerten en musicals adverteren. Zij willen dat we geloven dat er door overweldigend succes extra kaarten beschikbaar komen. Of juist extra voorstellingen al dan niet voor een langere tijd.
De slimme consument weet dat de marketeers die hier achter zitten natuurlijk al lang deze actie’s gepland hebben om hernieuwde aandacht te krijgen. Zo wordt een andere groep aspirant bezoekers wakker geschud die gelijk tot actie moet overgaan, kaartjes kopen.
Op dezelfde wijze ging dat ook bij de KLM 5-daagse van afgelopen week. De touroperators en reisagenten ontvingen een paar dagen voor deze actie al een overzicht met daarop genoemd een verkoopperiode van 10 dagen. Reden dus voor diverse sites om de termijn om te kunnen kopen al tot 17 februari aan te bieden.
En zo is het wellicht eveneens gegaan met de zeer korte sale van 3 dagen die Qatar Airways bood. Nu blijkt ook ‘opeens’ dat zij hun verlaagde ticketprijzen nog tot en met zondag de 17e in de verkoop hebben.
Maar is dit soort actie’s wel verstandig voor de airlines? Als reiziger zou je zo maar kunnen denken dat elke actie die je nu nog tegen zal komen met een flinke korrel zout moet worden genomen. Immers kun je altijd wel weer een verlenging verwachten direct na de eerstgenoemde periode of misschien kort daarop. De door ons dagelijks getoonde aanbiedingen zijn daar een aardig voorbeeld van.
- KLM 5-daagse, sorry 10-daagse, nog tot en met zondag 17 februari 2013 te boeken
- Qatar 3-daagse, sorry 5-daagse, nog tot en met zondag 17 februari 2013 te boeken
Voor de complete lijst met KLM bestemmingen (vanaf Amsterdam), klik hier.
Voor de complete lijst met Qatar bestemmingen (vanaf Brussel/Frankfurt), ga hier naar de site van Qatar Airways