Elke dag geld besparen
Elke week 200 nieuwe deals
Voor ieder Budget
De Beste Aanbiedingen voor een goedkoop Ticket, Hotel, Stedentrip en Vakantie

Over ons

 

Oprichter David Elliot

TicketSpy.nl, van studentenproject naar miljoenensite

Na jarenlange frustratie over ondoorzichtige ticketprijzen was de maat vol. Reisverslaafde David Elliot (Losser, 1972) besloot hier in 2012 een eind aan te maken met de lancering van TicketSpy.

Eerst in de vrije uren als docent. Al vrij snel lukte het om van een hobby zijn werk te maken zodat elk uur van dag besteed kon worden aan het opsporen van spotgoedkope ticket & vakantie deals.

In eerste instantie was het idee om de geheime deals voor studenten te ontrafelen zodat ze met korting naar en van hun buitenlandse stageadres in bijvoorbeeld Berlijn konden vliegen. Het was 2012 en veel studenten aan de Hogeschool voor Toerisme in Amsterdam waren die dure tickets zat. “Het was een te grote aanslag op hun budget”. De site moest de plek worden waar de beste deals uit de branche zouden worden ontrafeld.

David begon samen met studenten met de site en beetje bij beetje kwamen er steeds meer goede aanbiedingen op de site te staan. Een dagelijks overzicht van alle ondoorgrondelijke kortingsacties op één plek. Wat bleek? Niet alleen de studenten hadden behoefte aan inzicht en duidelijkheid. Eenmaal gelanceerd, sloeg de site zo goed aan dat ook zakenmensen, tweeverdieners, carrieretijgers, gezinnen én alle andere mensen gebruik maakten van goedkope reisaanbiedingen. De bezoekersaantallen liepen gelijk in de duizenden en niet veel later in de tienduizenden per dag. “Dat mensen honderden euro’s op hun tickets & vakanties konden besparen ging als een lopend vuurtje rond”.

“Hoe het werkt is eenvoudig. Wij scrollen elke dag met een team studenten het internet af op zoek naar goedkope deals. Dat kan door onze goede contacten bij luchtvaartmaatschappijen wereldwijd. Maar ook omdat een touroperator nog even last minute zoveel honderd hotelkamers op de markt gooit die weg moeten voor een prikkie en ons dan belt. Zo zijn we in staat om onze volgers steeds tegen voordelige tarieven te laten reizen, waardoor er meer geld overblijft voor andere dingen, bijvoorbeeld een leuke attractie op de plaats van bestemming of een goed diner.”